چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱

تشریح عملکرد شش ماهه سال ۱۴۰۳ هیأت پزشکی ورزشی قزوین

محمدرضا مدبر

دکتر محمدرضا مدبر رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین عملکرد شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ این هیأت را تشریح کرد.

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر محمدرضا مدبر رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین ضمن اشاره به افزایش آمار ساماندهی ورزشکاران در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ گفت: این آمار ۶۱ هزار و ۳۳  ورزشکارمی باشد  که از این تعداد ۳۰ هزار و ۶۵۵ نفر آقا و ۳۰ هزار و ۳۷۸ نفر خانم بوده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷هزار و ۸۹ نفر افزایش داشته است.
وی در ادامه گفت: ۲۳۳ ورزشکار مصدوم (۶۳ خانم و ۱۷۰ آقا) به هیأت مراجعه و اسناد درمانی آنها جهت پرداخت هزینه درمان به فدراسیون ارسال شده است و ۳۳ ورزشکار (۲ خانم و ۳۱ آقا) نیز جهت معاینه مستقیم به فدراسیون معرفی شده اند. ۱۶۷۲ جلسه فیزیوتراپی (۱۰۶۱ جلسه آقایان و ۶۱۱ جلسه بانوان) به ۲۲۹ مصدوم ورزشی ( ۱۵۹ آقا و ۷۰ خانم) ارائه شده است.
دکتر مدبر در ادامه با اشاره به  برگزاری دوره های ی آموزشی۱-   پیش نیاز ماساژ  ۲- دوره اصلی ماساژ ورزشی و ۳- کارگاه حمل مصدوم برای کادر برانکارد تیم فوتبال شمس آذر قزوین، گفت: با مرکز فوریتهای پزشکی و درمانگاه مهرگان تفاهم نامه همکاری در زمینه برگزاری دوره های آموزشی و استفاده از خدمات درمانی منعقد شده است.
وی در پایان ضمن اشاره به ارائه ۱۶۳ مورد مشاوره تغذیه به ورزشکاران قزوینی که ۱۲۲ نفر آنها خانم و ۴۱ نفر آقا بوده¬ اند، گفت: ۲۰۱۸ ساعت پوشش پزشکی مسابقات ورزشی (۳۰۱ ساعت بانوان و ۱۷۱۷ ساعت آقایان)، ۴۹۷ ساعت خدمات آمبولانس ، ۲۱۰ مورد ارائه خدمات آنالیز ترکیب بدن (۱۴۹ خانم و ۶۱ آقا)، ۲۵۵ مورد نظارت بر باشگاهها و اماکن ورزشی استان (۷۲ مورد در بخش آقایان و ۲۵۸ مورد در بخش بانوان ) و ۱۵۰ مورد خدمات ماساژ و کایروپراکتیک  از دیگر اقدامات در شش ماهه سال ۱۴۰۲ بوده است. همچنین  شهرستانها ی تاکستان و بوئین زهرا توسط  توسط رئیس و نمایندگان هیأت بازدید شده و جلسه هماهنگی جهت رفع مشکلات و موانع آن شهرستان برگزار شده است. ضمناً کمیته روانشناسی هیأت نیز راه اندازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.