پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵

دکتر نوروزی در گردهمایی نواب رئیس:

سطح تحصیلات بدنه پزشکی ورزشی کشور ارتقاء چشمگیری یافته است/ با قدرت برنامه های توسعه ای ورزش بانوان را حمایت می کنیم

غلامرضا نوروزی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و نایب رئیس کمیته ملی المپیک در گردهمایی نواب رئیس بانوان هیات های پزشکی ورزشی سراسر کشور ارتقای سطح تحصیلات بدنه پزشکی ورزشی کشور چه در سمت روسای هیات ها و چه نواب رئیس هیات ها را مایه مباهات دانست و تاکید کرد که این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی در این گردهمایی که روز پنج شنبه با حضور دکتر کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت، در طول تصدی این سمت همواره تعامل خوبی با مجموعه پزشکی ورزشی دارد و به معنی واقعی کلمه حامی فدراسیون هستند، ما ضمن قدردانی از این حمایت ها مجددا اعلام می کنیم خود را موظف به همراهی با وزارت ورزش در خصوص توسعه ورزش بانوان می دانیم.

دکتر نوروزی با اشاره به نماهنگ تاریخچه و فعالیت های فدراسیون پزشکی ورزشی که در این گردهمایی پخش شد، اظهار کرد: حجم کار فدراسیون پزشکی ورزشی در زمینه های مختلف بسیار گسترده است و خوشحالیم که همکاران ما در بخش های تخصصی مختلف فدراسیون و همچنین هیات های استانی  با جان و دل در راه ارائه خدمت به جامعه ورزشی کشور گام بر می دارند.

وی در این زمینه اضافه کرد: در عین حال واقفیم مقوله سلامت بانوان کار بسیار پیچیده ای است و این مهم در رویدادهای بین المللی برون مرزی به خوبی نمایان است. موفقیت بانوان ورزشکار و درخشش آنها در عرصه های بین المللی هم مایه مباهات است و هم گویای اهتمام این عزیزان به مقوله سلامت. ما نیز به سهم خود با تمام توان در جهت سلامت بانوان ورزشکار تلاش می کنیم.

وی با اشاره به اعلام معاون وزارت ورزش و جوانان در خصوص اجرای فاز دوم طرح پایش سلامت بانوان، ادامه داد: با توجه به اهمیت این مقوله، فدراسیون پزشکی ورزشی این آمادگی را دارد در سال 1403 ضمن همراهی با این طرح، به صورت گسترده تر در این زمینه فعالیت کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت توسعه هرم ورزش قهرمانی بانوان، رویکرد فدراسیون این است که در تمام هیات های استانی اهتمام ویژه ای نسبت به حمایت از ورزش بانوان صورت گیرد و در این رابطه ضمن پوشش پزشکی مطلوب رویدادهای ورزشی بانوان، برگزاری کلاس های آموزشی تخصصی و دیگر خدمات تخصصی لازم، از هیچ اقدامی دریغ نشود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص بدنه نیروی انسانی پزشکی ورزشی کشور، تصریح کرد: امروز شاهدیم که در راس هیات های استانی ما چندین متخصص ارتوپد و اعضای هیات های علمی دانشگاه ها سکاندار هستند این مهم در بخش نواب رئیس بانوان نیز بسیار مشهود است، با این حال روند کنونی بایستی همچنان ادامه داشته باشد و متخصصان حوزه های مختلف پزشکی ورزشی در بدنه مدیریتی پزشکی ورزشی در هیات های استانی بیش از پیش حضور داشته باشند.

وی همچنین ضمن قدردانی از همه زحمات همکاران استان ها، خواستار حضور هرچه پررنگ تر نواب رئیس بانوان در فعالیت های پزشکی ورزشی هیات های استانی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.