یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

دکتر نوروزی در مجمع عمومی فدراسیون اعلام کرد:

فدراسیون پزشکی ورزشی خانه ورزشکاران است/ رشد ۱۰۰ هزار نفری ورزشکاران تحت پوشش پزشکی ورزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته/ انجام عمل جراحی ۲۱ ورزشکار سرشناس کشور/ انجام بازرسی از ۲۲ هزار اماکن ورزشی

غلامرضا نوروزی

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه این فدراسیون خانه ورزشکاران است، گفت: تمامی ورزشکاران باید بدانند اگر خدای ناکرده با هر مشکلی مواجه شدند برای پیگیری مسائل درمانی می‌توانند به این فدراسیون مراجعه کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی در مجمع عمومی سالانه فدراسیون پزشکی ورزشی که با حضور محمد پولادگر؛ معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، آرش فرهادیان؛ مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، مهین فرهادی‌زاد؛ نایب رییس کمیته ملی المپیک و سایر اعضای مجمع این فدراسیون برگزار شد، اظهار کرد: در قبال ورزشکاران تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا خدمات مناسب را به آن‌ها ارائه کنیم.
وی ادامه داد:  باید به گونه‌ای پیش برویم که ورزشکاران بدون دغدغه در حوزه همگانی و قهرمانی فعالیت‌های خود را دنبال کنند و اگر خدای ناکرده با مشکلی مواجه شدند بدانند که فدراسیون پزشکی ورزشی خانه آن‌ها است و برای پیگیری مسائل درمانی می‌توانند به آن مراجعه کنند.
نایب رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کمیته‌های فعال در فدراسیون پزشکی ورزشی، کمیته خدمات درمانی است، بیان کرد: وظیفه این کمیته عضوگیری و سازمان‌دهی ورزشکارانی است که کارت خدمات درمانی دریافت می‌کنند.
آمار ورزشکاران دارای بیمه فدراسیون پزشکی ورزشی
نوروزی ادامه داد: در سال ۹۸ که به قبل از شیوع ویروس کرونا باز می‌گشت برای نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ورزشکار کارت خدمات درمانی، صادر شده بود، اظهار کرد: سال ۹۹ در اوج کرونا تعداد ورزشکاران به یک میلیون نفر کاهش یافت و با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودیم و با فروکش کردن این بیماری در سال ۱۴۰۱ مجددا شاهد رشد ورزشکاران سازمان‌یافته بودیم و تعداد آن‌ها به نزدیک ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسید که در نوع خود بی نظیر بود چرا که بسیاری از مسابقات ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۰۰ هزار نفری ورزشکاران سازمان یافته در حوزه خدمات درمانی هستیم، اظهار کرد: بررسی اسناد درمانی ورزشکاران و اقدام مهم دیگر فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد ورزشکاران معلول بود که در اثر ورزش آسیب‌دیده بودند و هزینه زیادی داشتند و خانواده آن‌ها نیز در بخش نگهداری با سختی‌هایی مواجه بودند.
پرداخت کمک هزینه ماهانه به ورزشکاران ضایعه نخاعی
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: از سال ۹۷ به این فکر افتادیم که برای این عزیزان ماهانه پرداخت کنیم و از مبلغ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کار خود را آغاز کردیم و امروز به عدد ۵ میلیون تومان رسیده‌ایم که خوشبختانه رضایت خاطر ایجاد کرده است و اگر بتوانیم با هم در سایر بخش‌ها صرفه‌جویی خواهیم داشت و این مبلغ را افزایش می‌دهیم تا شرمنده این عزیزان نشویم.
دکتر نوروزی با بیان اینکه ورزشکاران از دو طریق می‌توانند به درمان خود بپردازند، خاطرنشان کرد: یک مسیر بیمارستان‌های طرف قرارداد فدراسیون پزشکی ورزشی است و ورزشکارانی که در سراسر کشور مصدوم می‌شوند، می‌توانند به مراکز درمانی سراسر کشور مراجعه کنند و اسناد پزشکی را ارائه کرده هزینه خود را دریافت کنند.
فیزیوتراپی رایگان پیشکسوتان ورزشی
وی با اعلام اینکه در سال گذشته اقدامات مربوط به جراحی ۲۱ ملی‌پوش سرشناس از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی مدنظر قرار گرفت، عنوان کرد: انجام رادیولوژی و تصویربرداری از ۳ هزار و ۴۰۵ ورزشکار نیز مدنظر قرار گرفت، فعال شدن درمانگاه تخصصی قلب و عروق دیگر اقدام انجام شده است و فعالیت مهم دیگر مربوط به کمیته توانبخشی است که خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌دهد و روزی نیست که پیشکسوتان برای انجام فیزیوتراپی مراجعه نکنند و با توجه به هزینه‌های بالای فیزیوتراپی خوشبختانه به فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه می‌کنند و هزینه‌ای از آن‌ها اخذ نمی‌شود.

فعالیت های آموزشی

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه کمیته آموزش یکی از کمیته‌های مهم این فدراسیون است، گفت: برای بیش از ۹ هزار نفر در سراسر کشور در قالب ۴۰۰ دوره کلاس برگزار شد و دوره ماساژ ورزشی یکی از این دوره‌های مهم است که اشتغال‌زایی خوبی نیز به همراه دارد.
دکتر نوروزی ادامه داد: کنگره پزشکی ورزشی سال گذشته با حضور ۱۶۳۱ نفر برگزار شد که در نوع خود بی‌نظیر و دارای کارگاه‌های جانبی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان بود.
وی با اشاره به اینکه کمیته پزشکی مسابقات یکی از کمیته‌های مهم فدراسیون است که پوشش پزشکی مسابقات را بر عهده دارد، عنوان کرد: پوشش پزشکی مسابقات به میزان ۲۴۵ هزار و ۴۷۸ نفر ساعت که بیش از ۸۰ درصد آن به صورت رایگان بود، در کشور مدنظر قرار گرفته است.
پوشش پزشکی مسابقات
نایب رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه همچنین پوشش پزشکی حدود ۴۰۰ هزار نفر-ساعت رویداد بین‌المللی، اردو و مسابقات ملی را داشتیم، گفت: بعضا فدراسیون‌ها کمیته پزشکی دارند که منحصر به فرد است و با توجه به اینکه ممکن است حقوقی دریافت نکنند کامل نیستند، بنابراین بعضا پوشش اردویی فدراسیون‌های مختلف را نیز انجام می‌دهیم.
دکتر نوروزی ادامه داد: بازرسی از ۲۲ هزار اماکن ورزشی در سراسر کشور در طول سال انجام شد که کمیته نظارت با هماهنگی مدیرکل باشگاه‌ها و حمایت معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان بر سلامت باشگاه‌های کشور نظارت را انجام دادند و در عین حال پیگیری بیش از ۸۰۰ مورد شکایت مردمی ثبت شده در سامانه مدنظر قرار گرفت.
وی در مورد ستاد ملی مبارزه با دوپینگ نیز، خاطرنشان کرد: نظارت ویژه از سوی رییس ستاد که معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان است، صورت می‌گیرد هزینه‌های ارزی و ریالی نیز پرداخت می‌شود تا نمونه‌ها به موقع به نتیجه برسد و شاهد محیطی پاک در ورزش ایران باشیم.
امیدواریم پشتیبان خوبی برای ورزشی کشور باشیم
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه کاری به بیمه ورزشی افراد نداریم و تمام سعی مان این است هر فردی به مجموعه فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه می‌کند با رضایت خاطر بازگردد، اظهار کرد: با توجه به نواقص موجود و پیگیری‌های صورت گرفته تلاش کردیم تعرفه را به حدی برسانیم که ورزشکاران عزیز هزینه‌ای از جیب پرداخت نکنند و قهرمانان کشور المپیک، جهانی و آسیایی سقف هزینه درمانی را هر چه باشد منوط به اینکه از طرف فدراسیون پزشکی ورزشی معرفی شوند، پرداخت می‌کنیم و سایر ورزشکاران که خارج از مسیر ما مراجع می کنند تا سقف ۶۵ میبلیون به آن‌ها هزینه درمانی پرداخت خواهیم کرد.
دکتر نوروزی در پایان تاکید کرد: امیدوار هستیم پشتیبان خوبی برای ورزش کشور باشیم و به حمایت کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان نیاز داریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.