سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

ورزش دختران

چه کنیم دختران امروز و مادران فردا، بیماران سال abcdهای آتی نباشند؟

ماجرای سلامت دختران‌، سال‌هاست که نظر همه را جلب کرده است. اما این که کدام نهاد و دستگاه اجرایی باید دقیقا" این مسوولیت خطیر را بر عهده بگیرد روشن نیست .



برخورداری از آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی و نه فقط نداشتن بیماری و نقص عضو، تعریف سازمان جهانی بهداشت از سلامت است. در این میان نمی توان نقش مدارس را درکنار نقش خانواده نادیده گرفت.



بسیاری از کارشناسان توجه به تغذیه کودک از ابتدای زندگی و سپس تشویق وی به ورزش را ضروری می دانند. اغلب دختران نوجوان از ورزش و تغذیه صحیح غفلت می کنند، ولی باید دانست که سلامت دختران به عنوان مادران آینده نقش حائزه اهمیتی در حفظ سلامت کانون خانواده دارد و لازم است بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.



امروزه زنان زیادی درسطح جهان به ورزش اشتغال دارند، زنان با ورزش کردن می توانند خصوصیات رفتاری، اخلاقی و شخصیتی مطلوب برای یک زندگی سالم و شاداب را کسب کنند.



کنترل وزن، رشد و نمو استخوان، مراقبت از قلب و رگ‌‌‌‌‌‌‌‌های خونی، کاهش فشار خون، پایین آوردن تعداد ضربان قلب، افزایش ظرفیت هوازی همراه با کاهش درصد چربی بدن، سلامت فکری و ذهنی، برنامه ریزی و ایجاد انگیزه بین دختران، جلوگیری از پوکی استخوان، بروز پوکی استخوان و بهبود ساختار قامتی دختران، تنها بخشی از محسنات انجام ورزش برای دختران است که پس از دوران کودکی، دوران رشد جسمانی و بلوغ را پشت سر می گذارند و برای ایفای نقش‌های گسترده در خانواده و اجتماع آماده می شوند.



دکتر سودابه وحدت رییس هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.