دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

مدیرکل ورزش و جوانان تهران:

اماکن ورزشی پایتخت در معرض آسیب های نوظهور است

دوره آموزشی بازرسین اماکن ورزشی، با حضور کلیه بازرسین ادارات ورزش و جوانان حوزه ها و شهرستان های تابعه استان تهران در سالن آمفی تئاتر اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی، این دوره توسط هیأت پزشکی ورزشی استان تهران با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد و در مراسم آغاز به کار آن، رضا گل محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران از بازرسین استان تهران درخواست کرد، به جای هنگام بازرسی از اماکن ورزشی ، نقش مشاوری امین در ارزیابی عملکرد دستگاه خود را ایفا نموده و هدفی جز کمک به سالم سازی روند گردش کار خدمت رسانی به مردم در بخش اماکن  نداشته باشند .


وی استان تهران را در معرض هجوم آسیب های نوظهور ورزش و محیط های ورزشی دانست و خطر این آسیب ها را در دنیای امروز ، بسیار قابل توجه تر از سال های گذشته عنوان کرد . آسیب هایی که اگر دیروز منحصر به اثرات سوء مکمل های نیروزا بود، امروز علاوه بر افزایش خطر در همان گستره ، ناهنجارهای دیگری چون سولاریوم ، ماساژهای غیر اصولی ، فعالیت های آرایشی بهداشتی و در یک جمله « هر فعالیتی در محیط ورزشی به غیر از فعالیت ورزشی » را نیز در بر گرفته است .


 مدیرکل ورزش و جوانان، اهمیت بازرسی در چنین شرایطی را زایدالوصف توصیف کرد و حذف بازرس های دوره ندیده از جمع بازرسین استان تهران را مورد تأکید قرار داد .


وی در ادامه سخنانش ، توجه مبرم به مسأله بیمه ورزشی را به عنوان عامل تعیین کننده ورزشکاران سازمان یافته ، نماد ارزشیابی دستگاه های ذیربط توصیف کرد  و گفت: در واگذاری های کمیسیون ماده 5، یکی از ارکان پزشکی ورزشی است.


در ادامه این دوره، حسن میرزاآقابیک معاون توسعه امور ورزش اداره کل پیرامون نحوه بازرسی از باشگاه ها و اماکن ورزشی سخن گفت و نکات مهمی را با بازرسان در خصوص وظیفه خطیرشان در راستای سلامت جامعه و ورزش، درمیان گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.