یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

به بهانه روز خبرنگار

عصر کنونی را عصر ارتباطات و اطلاعات نام نهاده اند، نامی پر طمطراق که اگر نبود نقش آفرینی خبرنگاران، این ارتباط یا شکل نمی گرفت و یا خالی از اطلاعات بود!

در دنیای کنونی با وجود تکنولوژی های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیرى و خشونت که بطور آشکارا در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده، کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسى، اجتماعى و امنیتى بشر و میزان آوارگى آنها بسیار دشوار و در عین حال بسیار ضرورى و حیاتى است. خبرنگاران از مهره های اساسی این مهم به شمار می روند.


جایگاه خبرنگارها بسیار رفیع است شاید از لحاظ مالی، حقوق و مزایای این قشر خوب نباشد ولی عشق به اینکار دلیلی شده که در راستای پیشرفت، توسعه و اطلاعرسانی گام برداریم و بیخیال مشکلهای روزمره فقط به رسالت اطلاع رسانی فکر کنندو قلم بزنیم.


خبرنگار بايد درراستاي شفاف‌سازي نقاط تاريك و مبهم جامعه و نشان دادن زيبايي‌هاي درون اجتماع عمل كند ونبايد فقط نقاط منفي، عيب‌ها و پلشتي‌هاي جامعه را منعكس كنند و از كنار محاسن، زيبايي‌ها و نقاط مثبت به سادگي عبور كنند.


البته در تحقق عنصر صداقت براي خبرنگاران ممكن است برخي انعكاس مطالب واقعي را برنتابند و به جاي آن كه تلاش كنند خود رااصلاح كنند درصدد شكستن آينه‌اي باشند كه نقش آنان را به درستي براي ديگران به نمايش گذاشته است.


این واقعیت را هم بپذیریم که رسانه ها بدون خبرنگاران کارآزموده، هوشمند، جسور، بصیر و اهل مطالعه، رسانه ای فاقد اثر بخشی خواهند بود.سختی کار چنین خبرنگارانی نیز برای کسانی که با این حرفه آشنا هستند، بدیهی و بی نیاز از استدلال است.


محمدرضا اوجی- کارشناس روابط عمومی و امور رسانه

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.