شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

271 ورزشکار غیردوپینگی روسیه در المپیک

271 ورزشکار ملی پوش روسیه توانستند از سد سخت گیری های سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) و کمیته بین المللی المپیک در زمینه استفاده از داروهای نیروزا، وارد رقابت های المپیک برزیل شوند.

به گزارش ایرنا، بیش از 100 ورزشکار از جمله اعضای سه تیم پرافتخار و همیشه مدال آور جهانی و المپیکی دو ومیدانی زنان و مردان، وزنه برداری و همچنین چندین ورزشکار روسیه در رشته های مختلف با اتهام دوپینگی بودن از حضور در رقابت های ریو 2016 که از 15 مرداد آغاز می شود، محروم شدند.


خبرگزاری روسیا سگودنیا روز پنجشنبه به نقل از الکساندر ژوکوف رییس کمیته المپیک روسیه اعلام کرد: یک کمیسیون مستقل سه نفره وابسته به کمیته بین المللی المپیک در مورد شرکت ورزشکاران روسی در بازی های المپیک تصمیم گیری کرد.


وی ادامه داد: این کمیسیون پس از اعلام تصمیم نهایی فدراسیون های بین المللی هر رشته ورزشی در باره دوپینگی بودن یا نبودن ورزشکاران به صورت انفرادی، نظر نهایی خود را در باره شرکت هر ورزشکار در رقابت های المپیک اعلام کرد.


براساس برنامه اعلام شده، ورزشکاران زن و مرد روسی در رقابت های 30 رشته ورزشی شرکت می کنند.


معروف ترین چهره جهانی محروم شده روسیه در بخش مردان روسلان البیگ اف وزنه بردار و دارنده دو عنوان قهرمانی فوق سنگین جهان، دو المپیک و دو اروپایی، استاد ورزش و افتخار ملی روسیه است. 


یلنا ایسینبایوا نخستین زنی که در جهان توانست با نیزه از سد ارتفاع پنج متری بگذرد با سه قهرمانی جهان در فضای باز، چهار عنوان اول سالنی، دو قهرمانی المپیک و ثبت 18 رکورد جهانی در این رشته که بانوی اول ورزش روسیه نیز شناخته می شود در جمع محروم شدگان المپیکی است. 


براساس نتایج تحقیقات وادا که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.