شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

فهرست جدید ورزشکاران دوپینگی روسیه منتشر می شود

سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) اعلام کرد: فهرست جدیدی از ورزشکاران روسیه که استفاده آنان از داروهای نیروزا در المپیک زمستانی سوچی 2014 این کشور ثابت شده است، بزودی منتشر می شود تا در باره حضور آنان در المپیک برزیل 2016 تصمیم گیری شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون حدود 110 ورزشکار از جمله سه تیم کامل دو ومیدانی زنان و مردان و همچنین وزنه برداری روسیه از جمله مدال آور ترین تیم های ورزشی این کشور با اتهام استفاده گسترده از داروهای نیروزا از حضور در رقابت های المپیک برزیل محروم شده اند.


شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: کریگ ریدی رییس وادا اعلام کرده هر چند که دولت روسیه در جنجال دوپینگ شرکت ندارد، ولی ورزشکاران روسی به صورت گسترده از داروهای نیروزا استفاده می کنند.


وی اعلام کرد: فهرست ورزشکاران روسی آلوده به دوپینگ در المپیک قبلی (سوچی) بزودی اعلام خواهد شد که اطلاعات آن برای کمیته ملی بین المللی المپیک قابل توجه خواهد بود.


روسیه یکی از اصلی ترین مدعیان قهرمانی جهان در رشته های مختلف ورزشی با رای محرومیت کامل دو تیم پرافتخار وزنه برداری و دو ومیدانی از حضور در رقابت های ریو 2016 نه تنها شاهد تلخ ترین روزهای تاریخ 25 ساله ورزش خود بلکه در دوران اتحاد جماهیر شوروی تاکنون است.


ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه با اعلام اینکه اتهام های مطرح علیه ورزشکاران این کشور مبنی بر استفاده از مواد نیروزا و اعلام محرومیت های پیاپی یک فشار سیاسی است، گفت: در زمان حاضر مساله استفاده از مواد نیروزا برای کشورهای زیادی مطرح است، ولی در باره آنها اقدامی نمی شود. 


افزون بر محرومیت کامل و تیمی دو ومیدانی و وزنه برداری، ورزشکاران روسی دیگری از رشته های دیگر مانند قایقرانی و شنا نیز محروم شده اند.


وادا پیش از این تاکید کرده بود، تا زمانی که فرهنگ مبارزه با دوپینگ در روسیه تغییر نکند، ورزشکاران این کشور باید از تمامی مسابقه ها از جمله المپیک محروم شوند. 


بن نیکولز سخنگوی سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ نیز در توئیتر خود نوشت: دیگر در مورد روسیه نباید هیچ چشم پوشی صورت گیرد، زیرا نظام دوپینگ در باره 30 رشته ورزشی این کشور بکار گرفته شده است. 


براساس نتایج تحقیقات وادا که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.