سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

مدیرکل ورزش و جوانان بوشهر:

حتی یک ورزشکار نباید بدون بیمه ورزشی باشد

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با تمجید از خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی بر لزوم ساماندهی تمامی ورزشکاران این استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر ،احمد بهروزیان فرد مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در دیدار با دکتر محمد بنی جمالی دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی و هیات همراه، اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم که هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر یکی از فعال ترین هیات های استان است و من به شخص از عملکرد این هیات راضی و خشنود هستم.


وی اظهار داشت: بعضی هیات ها در یک رشته فعالیت می کنند، ولی هیات پزشکی ورزشی استان در تمامی رشته ها فعال و پرکار است.


مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر بیان داشت: هیات های ورزشی خیلی بالا و پایین دارند در صورتی که هیات پزشکی ورزشی استان ، آینده دار است و حتی در اغلب استان ها، هیات های پزشکی ورزشی  حساسیت خاصی دارند.


بهروزیان فرد ادامه داد: بایستی هیات های پزشکی ورزشی استان ها همراهی و کمک شوند، تا بتوانند دارای فضای مناسبی برای ادامه درمان و برطرف کردن مشکلات و حتی صاحب امکانات پزشکی درمانی خوب و بهتری شوند.


مدیرکل ورزش و جوانان استان در این بین تاکید کرد و گفت: باید تمامی شهرستان‌ها، تحت پوشش بیمه ورزشی شوند. حتی یک ورزشکار نباید بدون بیمه ورزشی در سطح استان فعالیت کند، چون خدای ناکرده، اگر صدمه‌ای به او وارد شود هیات پزشکی ورزشی استان هیچ حمایتی نمی تواند داشته باشد. و اگر بیمه ورزشی در اختیار داشته باشد، بایستی هیات پزشکی ورزشی استان و شهرستان‌ها همکاری خوبی در بحث درمان و ادامه درمان ورزشکار را داشته، تا خانواده ها با خیال راحت به هیات پزشکی ورزشی اعتماد کنند.


درادامه دکتر بنی جمالی دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی گزارشی از شیوه خدمات دهی فدراسیون ارائه داد و دکتر سودابه وحدت رییس هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر ، گفت: عمده مشکل ما در این استان ندادن آمار درست ورزشکاران و بیمه های ورزشی در بعضی از مناطق مختلف استان و حتی ارگان های دولتی و غیر دولتی است.


وی اظهار داشت: الان ما در شهرستان جم8./9 دهم پوشش بیمه ای داریم که این آمار در کل کشور بی سابقه است که  قبلا این آمار برای فدراسیون ارائه کرده بودیم. ولی متاسفانه در منطقه جزیره خارگ که وابسته به شرکت های نفتی و اقماری هم هستند و همچنین از امکانات ورزشی نیز استفاده می کنند، آمار درستی به ما داده نمی شود. این آمار در سال 93 در حد نرمال بود ولی با افزایش روند جمعیتی آمار درستی در دست نداریم و هیچ گونه همکاری هم در این زمینه نمی کنند. ولی خوشبختانه در شهرستان جم و عسلویه تعامل خوبی برقرار کرده ایم ولی در جزیره خارگ همان طوری که گفته ام هنوز نه.


 دکتر وحدت بیان داشت:در بحث ارائه خدمات درمانی روند  کمیته درمان، همچنان فعالیت خیلی خوبی دارد. البته ما بیمارانی داشته ایم که با ویلچر آمده بودند که به زور راه می رفته‌اند، که خوشبختانه در ادامه و با جلسات پزشکی درمانی و گرفتن پارارل، الان قادر هستند که به راحتی راه بروند، ولی متاسفانه فضای درمانی ما نامناسب است که انشاالله با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون پزشکی ورزشی این فضا مناسب خواهد شد و این هیات توانایی بیشتری درگسترش فضای فیزیکی درمان بدست خواهد آورد.


دکتر وحدت گفت: در حال حاضر ما دارای دستگاه های خیلی خوبی در این زمینه  هستیم، که بتوانیم بخش فیزیوتراپی را در استان گسترش دهیم. بحمداله در شهرستان های دشتستان،دیلم و جم اقداماتی اساسی در جهت توسعه خدمات پزشکی ورزشی در جیران است.


برای مشاهده گزارش تصویری این دیدار اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.