دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲

عملکرد شش ماهه هیات پزشکی ورزشی سمنان تشریح شد؛

ساماندهی بیش از ۲۷ هزار ورزشکار/بیش از ۴ هزار نفر ساعت پوشش پزشکی مسابقات و کاهش ۱۴ درصدی آسیب ورزشی

عملکرد 6 ماه

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان آمار ورزشکاران سازمان یافته در شش ماهه نخست سال جاری را بیش از ۲۷ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش دفتر سمنان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر رمضان حیدریان آمار ورزشکاران سازمان یافته این استان  را تا پایان شهریور ماه سال جاری ۲۷ هزار و ۲۳۰  نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۳۴۵۳نفر خانم و  ۱۳۷۷۷  نفر را آقایان تشکیل می دهند.

دکتر حیدریان در خصوص عملکرد کمیته خدمات درمانی گفت:در شش ماه سال جاری  ۱۴۶ ورزشکار آسیب دیده تشکیل پرونده دادند که از این تعداد  ۹۴نفر ورزشکار آقا و۵۲ نفر  ورزشکار خانم هستند، در این میان تعداد ۱۲۸ نفر در حین تمرین و۱۸ نفر در مسابقه ۱۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۱ نفر به صورت غیر برخوردی آسیب دیده اند و ۱۴ نفر  ورزشکار مصدوم مراحل درمان خود را از طریق معرفی هیات، در فدراسیون پزشکی ورزشی کشور پیگیری کردند

شایان ذکر است با توجه به افزایش آگاهی بخشی سطح علمی ورزشکاران از طریق فعالیت های آموزشی در هیات پزشکی و ارتباط موثر با هیات های ورزشی ، باعث شد تا استان سمنان نسبت به سال گذشته  روند کاهش آسیب را به خود اختصاص دهد. 

دکتر رمضان حیدریان طبق بررسی گزارشات آماری آسیب دیدگان در استان سمنان بیشترین  آسیب  را در رشته های ورزشی والیبال، فوتبال، بسکتبال و کاراته  اعلام کرد واشاره کرد :بیشترین آسیب ازناحیه  زانو، مچ پا  و مچ  دست می باشد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان در تشریح عملکرد کمیته آموزش و پژوهش گفت:امسال در ۶ ماه اول سال دو دوره مدون در استان برگزارکردیم  ، در مجموع ۵ دوره با ۱۱۲ شرکت کننده که از این تعداد ۹۰نفر خانم و۲۲نفر آقا بودند. همچنین تهیه و تدوین۲۲ تا فیلم آموزشی، ۶صوت آموزشی، مصاحبه رادیویی(آموزشی) ۴مورد، را از جمله فعالیت های مهم کمیته آموزش عنوان کرد.

دکتر حیدریان، در خصوص عملکرد کمیته مسابقات اظهار داشت: در مجموع ۴۳۵۰ ساعت  مسابقات در رشته های مختلف(آقایان ۳۱۴۹ ساعت و بانوان ۱۲۰۱ساعت)  سطح استان را تحت پوشش قرار دادیم. که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی به پیگیری مداوم ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: با بازرسی اولیه  به تعداد۱۰۵ باشگاه در سطح استان  توانستیم کنترل مناسبی بر سلامت باشگاهها داشته باشیم و هم در افزایش آمار دخیل باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.