پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷

بانوان باردار وآلودگی هوا

دکتر نازیلا کرمی ،دبیرکمیته بانوان هیات اصفهان : بانوان باردار در ایام آلودگی هوا از ورزش در فضای باز خودداری نمایند.

دکتر نازیلا کرمی بوردتخصصی جراحی زنان و زایمان و دبیر کمیته بانوان هیات پزشکی ورزشی اصفهان در مصاحبه با گزارشگر سایت این هیات گفت : پیش از این بارها در رابطه با اهمیت ورزش دربانوان از جمله ورزش در بانوان باردار صحبت کرده ایم ولی اینروزها شاهد آلودگی هوا درتهران ، مشهد ،اهواز ،اراک و البته شهر ما اصفهان هستیم که انجام ورزش را بامحدودیت هایی مواجه می سازد.



دکتر نازیلا کرمی بوردتخصصی جراحی زنان و زایمان و دبیر کمیته بانوان هیات پزشکی ورزشی اصفهان در مصاحبه با گزارشگر  سایت این هیات گفت : پیش از این بارها در رابطه با اهمیت ورزش دربانوان از جمله ورزش در بانوان باردار صحبت کرده ایم ولی اینروزها شاهد آلودگی هوا درتهران ، مشهد ،اهواز ،اراک و البته شهر ما اصفهان هستیم که انجام ورزش را بامحدودیت هایی مواجه می سازد.


دکتر کرمی افزود : براساس مطالعات بعمل آمده از جمله مطالعه ای که در سال 2009 انجام شد آلودگی هوا بر رشد جنین تاثیر ثابت شده ای دارد و موجب کاهش قطر سردر مطالعات سونوگرافیک شده است. همچنین پژوهشی دیگر ثابت نمود که آلودگی هوا درجنین می تواند موجب اختلالات شناختی و حتی هوشی در آینده شود . لذا با توجه به اینکه تبادل هوا حین ورزش افزایش می یابد، بطور جدی توصیه می شود که مادران باردار از ورزش در هوای آلوده بویژه در فضای باز خودداری کنند.