پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

دربازدید رئیس فدراسیون ورزش های همگانی توافق شد ؛

اجرای طرح پایش عمومی سلامت با همکاری هیأت پزشکی کرمانشاه

کرمانشاه

علی مجدآرا در بازدید از هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه از برنامه ریزی و تلاش های صورت گرفته این هیأت در راستای توسعه ورز ش همگانی با رویکرد ایجاد نشاط و سلامت برای جامعه تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی کرمانشاه رییس فدراسیون ورزشهای همگانی که به همراه مسوولین ورزش استان از بخش های اداری، درمانی و کلینیک های تخصصی پزشکی ورزشی و توانبخشی کرمانشاه بازدید نمود به ضرورت توسعه ورزش همگانی بر اساس تاکید مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید اشاره کرد و اظهار داشت : برای نهادینه نمودن فرهنگ ورزش همگانی و ارتقاء سلامت عمومی جامعه بایستی از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود بهره گیری نمود.



مجدآرا فعالیت های هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه را در حوزه سلامت و توسعه ورزش همگانی بی نظیر توصیف کرد و گفت : با توجه به بازدید های صورت گرفته در کشور، با قاطعیت با مشاهده مستندات موجود می توان ادعا کرد کرمانشاه در جایگاه برتر کشور به لحاظ ارائه خدمات درمانی، مشاوره و تلاش های وافر برای ورزش همگانی و سلامت آحاد جامعه قرار دارد.



رییس فدراسیون ورزشهای همگانی به برنامه ریزی صورت گرفته برای اجرای طرح تحول و تعالی سلامت ورزش کشور با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی اشاره داشت و بیان کرد : بر این اساس دوره های آموزشی مورد نیاز در حوزه سلامت اقشار مختلف جامعه، طرح تشخیص و درمان ناهنجاریهای اسلکلتی در حوزه ورزش همگانی و پایش سلامت با راه اندازی غرفه های پزشکی ورزشی در محل های فعالیت ورزشی عمومی از اهم مصوبه های این طرح است که با جدیت و پیگیری دنبال خواهد شد.



وی اذعان داشت : خوشبختانه هیأت پزشکی ورزشی قبل از ابلاغ این طرح، بیشتر فعالیت های مربوطه را در حوزه سلامت پیگیری و انجام داده که شاهد نتایج مثبت آن در گرایش و اعتماد ورزشکاران به پزشکی ورزشی هستیم به گونه ی که هم اکنون 10 درصد ورزشکاران سازمان یافته استان کرمانشاه تحت پوشش هیأت همگانی هستند.



 مجدآرا با تاکید بر اینکه توسعه ورزش های همگانی می تواند نقش مهمی را در کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی همچون اعتیاد داشته باشد، گفت: باید برای توسعه ورزش های همگانی در بین اقشار مختلف مردم برنامه ریزی و کار شود.



 رییس فدراسیون ورزش های همگانی سلامت عمومی جامعه را در گرو توسعه ورزش های همگانی دانست و از همه مردم خواست تا برای شرکت در ورزش های همگانی برنامه ریزی کنند.



وی اشاره ای هم به برگزاری اردوی دو روزه برای 600 نفر از مربیان و مدرسان ورزش های همگانی سراسر کشور در قم داشت و افزود: این اردو با رویکرد فرهنگی و اخلاقی و با هدف اشاعه ورزش های همگانی برگزار شد و امید است بتواند نقش مهمی را در راستای نهادینه کردن ورزش های همگانی در بین اقشار مختلف مردم داشته باشد.



وی افزود: یکی از اهداف ما در فدراسیون انجام کارها با برنامه‌ریزی است که شاید تنها فدراسیون هستیم که کارها با برنامه جلو می‌رود و برگزاری این دوره‌ها نیز یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما هرساله است که سعی خواهیم کرد در آینده نیز این روند را ادامه دهیم.



رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: ایران ازجمله کشورهای پیشرو در ورزش همگانی است و با توجه به افزایش سطح آگاهی و رغبت مردم به ورزش کردن در کشور ما نیز در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی را در ورزش همگانی داشته‌ایم و با برنامه‌ریزی‌های داریم سعی خواهیم کرد این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.



 در ادامه این بازدید نشستی با حضور رییس فدراسیون ورزشهای همگانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، معاونین، دبیر هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه و دیگر مسوولین حوزه ورزش برگزار شد و طرح اولیه انعقاد تفاهم نامه آموزشی و ارائه خدمات درمانی و مشاوره ی در حوزه سلامت تصویب و مورد تایید قرار گرفت.



در پایان این بازدید که به مدت 4 ساعت در بخشهای مختلف درمانی، اداری، کلاس های آموزشی و کلینیک های تخصصی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه انجام شد، علی مجدآرا رییس فدراسیون ورزشهای همگانی با اهداء نشان تقدیر به وحید خسروی دبیر هیأت پزشکی ورزشی از زحمات این هیأت در توسعه ورزش همگانی تجلیل­نمود.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.