پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

لزوم پوشش پزشکی مسابقات به شکل قانونمند

زهرا تمدن

نایب رییس هیات پزشکی ورزشی استان فارس گفت: حضور پزشک و پزشکیار بدون ابلاغ و هماهنگی هیئت پزشکی ورزشی جهت پوشش هرگونه رویداد ورزشی ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان فارس،دکتر زهرا تمدن با اشاره به بخشنامه وزارت ورزش و جوانان مبنی بر الزام حضور کادر پزشکی برای پوشش رویدادهای ورزشی، تاکید کرد: طبق آیین نامه ،حضور کادر پزشکی برای پوشش تمامی رویدادهای ورزشی اجباری است و میبایست برگزارکنندگان به این مهم احتمام داشته باشند.



دکتر تمدن با بیان اینکه تامین سلامت، پیشگیری از صدمات و آسیب های احتمالی ورزشکاران به هنگام تمرین یا مسابقه و بررسی وضعیت سلامت و ایمنی محیط های ورزشی از جمله اهداف و وظایف کمیته پوشش پزشکی می باشد،افزود: هیچ پزشک و پزشکیاری نمی تواند بدون هماهنگی و ابلاغ از سوی هیئت پزشکی ورزشی به پوشش رویدادهای ورزشی بپردازد.



وی در پایان با تاکید براینکه قبل از برگزاری رویداد ورزشی ،پزشک و پزشکیار می بایست ابلاغ لازم از سوی هیات اخذ و هماهنگی لازم را با کمیته پوشش پزشکی مسابقات داشته باشد، افزود: در غیراین صورت هیچ گونه مسئولیتی به عهده این هیات نخواهد بود و درصورت مشاهده هرگونه تخلف طبق قانون با آن برخورد خواهد شد.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.