پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

با هدف توسعه تعاملات برون مرزی پزشکی ورزشی بانوان صورت گرفت؛

دیدار دکتر نوروزی و دکتر حاکمی با نمایندگان 4 کشور در اسلوونی

اسلوونی

دکترغلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به همراه لاله حاکمی نایب رئیس بانوان این فدراسیون در حاشیه مجمع جهانی پزشکی ورزشی ، با هدف توسعه مناسبات پزشکی ورزشی بانوان با نمایندگان کشورهای اندونزی، آمریکا، انگلیس و روسیه دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، از جمله اهداف گروه اعزامی فدراسیون پزشکی ورزشی در  مجمع جهانی فدراسیون پزشکی ورزشی در اسلوونی که روز یکشنبه خاتمه یافت، توسعه مناسبات بین المللی پزشکی ورزشی بانوان ایران با هدف ارتقاء سطح خدمات به بانوان ورزشکار کشورمان بود. در این راستا با توجه به حضور دکتر حاکمی و همچنین حضور دکتر فرزانه بیرانوند  و دکتر زهرا تمدن نایب رئیس بانوان هیات های پزشکی ورزشی لرستان و فارس در گروه اعزامی، دیدارهای با نمایندگان پزشکی ورزشی بانوان کشورهای مختلف برگزار شد.



دکتر حاکمی در این خصوص گفت:در حاشیه این اجلاس ابتدا دیداری با نماینده انگلستان در فدراسیون جهانی داشتیم، او از توانمندی های پزشکی ورزشی بانوان ایران به نیکی یاد کرد و اظهار امیدواری کرد تعامل ایران با مجامع جهانی پزشکی ورزشی توسعه یابد.



دکتر حاکمی افزود: در این دیدار مقرر شد فصلی نو در حوزه پزشکی ورزشی بین ایران و کشورهای اروپایی بخصوص پزشکی ورزشی زنان شکل بگیرد و پروژه های مشترک بین کارشناسان دو کشور پس از طی روال قانونی تعریف و اجرا شود.



 نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: همچنین با نمایندگان پزشکی ورزشی کشور اندونزی نیز ددیار داشتیم و انها نیز علاقه خود را برای برقراری ارتباط بیشتر و استفاده از دانش زنان فعال در عرصه حوزه پزشکی ورزشی ایران ابراز کردند.



 دکتر حاکمی گفت: در این اجلاس همچنین دیداری با ارتوپد آمریکایی Dr Scott Gillogly  داشتیم و قرار شد از وی برای برگزاری دوره های مشترک در حوزه ورزش زنان دو کشور دعوت به عمل بیاوریم.



 نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد:علاوه بر این بعد از سخنرانی اینجانب، نماینده روسیه گفت که در کشورش برخی بانوان مسلمان مایل به شرکت در ورزش هستند و مایل است ارتباطات بیشتری برای تبادل اطلاعات با فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران برقرار کند.