سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

مضرات چربی شکم و فروکتوزهای مصنوعی!

آب میوه صنعتی

چربی بیش از حد اطراف شکم به لحاظ علمی به عنوان چربی احشا شناخته می شود،  این چربی در داخل دیواره شکم، در اطراف اندام های داخلی قرار دارد.

به گزارش امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی به نقل ازpoliguingroup   ، این چربی فرصت داشتن سیکس پک را هم از شما می گیرد و یکی از چربی های خطرناک به حساب می آید. سلول های چربی که چربی احشایی را تشکیل می دهند، به طور متابولیک فعال هستند، آزاد سازی ترکیباتی هورمون مانندی را به نام آدوبوکین ها آزاد می کنند که باعث التهاب و افزایش خطر بیماری ها، از جمله دیابت، بیماری های قلبی و سرطان است.

سطح بالای چربی شکم ممکن است مکانیسم گرسنگی در مغز را مختل کند و باعث می شود که شما به سختی مصرف غذا را در خودتان تنظیم کنید.

این بدان معنی است که بسیاری از افراد در چرخه چاقی و التهابی قرار دارند و چربی شکم آنها باعث التهاب می شود که به نوبه خود سبب می شود که آنها غذاهای ناسالم را بیش از حد میل کنند و چربی بیشتری دریافت کنند و این التهاب هم به بدن آسیب برساند.

چگونه چربی شکم را از بین ببریم؟

از بین بردن چربی شکم یک رویکرد چند گانه ای دارد که فعالیت های جسمانی، تغذیه و عادات زندگی را شامل می شود. برای بسیاری از مردم، تغییر شیوه زندگی آنها بیشتر از آن است که بتوانند همه را در یک زمان اداره کنند.

 اطلاع عموم فقط در همین حد است که شکر برای شما بد است و بسیاری از مردم سعی می کنند با محدود کردن و حذف دسرها، شیرینی ها و دیگر رفتارهای حاوی شکر آشامیدنی از آن دوری کنند. با این حال، واقعیت تاسف آور این است که تولید کنندگان مواد غذایی تقریبا در هر نوع محصولی شکر را اضافه می کنند! (سس ماکارونی، ماریناد، سس سالاد، کره بادام زمینی، نوشیدنی های ورزشی، غذاهای یخ زده، کراکر، آب میوه، نوشابه و سایر نوشابه های شیرین و...).

شیرینی طبیعی و شیرینی مصنوعی آب میوه ها

به یاد داشته باشید که کربوهیدرات های تصفیه شده و شکر اضافه شده به طور کلی توسط بدن به همان شیوه پردازش می شوند، به این معنی که برای اهداف متابولیکی نیز به همان اندازه بد هستند. چیپس ها به اندازه کوکی ها بد هستند، زیرا کربوهیدراتهای آنها حاوی گلوکز و انسولین هستند که ما را به فروکتوز(نوعی شکر که در میوه ها و دیگر گیاهان وجود دارد) می رساند و گاهی اوقات به عنوان یک شکر سالمتر توسط افراد بی اطلاع شناخته می شود!

مصرف فروکتوز در دوزهای کوچک به شکل طبیعی، مشکل ندارد. با این حال، بیشتر مردم فروکتوز خود را از میوه دریافت نمی کنند. علی رغم تخطی بسیاری از تولید کنندگان مواد غذایی هنوز از فرکتوز در محصولات خود استفاده می کنند و به این باور غلط فکر می کنند که گویا گزینه ای بهتر از شکر معمولی است!

 فروکتوز سطح قند خون و انسولین را همانند گلوکز افزایش نمی دهد. قند در بدن به گلوکز تبدیل شده، اما فروکتوز باید ابتدا توسط کبد پردازش شود، جایی که آن را به گلوکز تبدیل می کند. در مقادیر کم، مانند یک برش از میوه، مشکلی به وجود

نمی آید، اما در حجم های بالا، که اکثر مردم فروکتوز را مصرف می کنند، باعث

می شود کبد به عنوان چربی احشایی در خود ذخیره کند. با گذشت زمان،  به بیماری کبد چرب منجر می شود و توانایی کبد را برای عملکرد خود به خطر می اندازد. التهاب پیشرفت می کند، چرخه چاقی و التهاب را تقویت می کند و باعث می شود چربی شکم به سختی از بین برود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.